niedziela, 6 stycznia 2019

,,O MATKO I CÓRKO"-KATARZYNA I PAULINA BŁĘDOWSKIE


Źródło

Więź matki z córką jest inna niż matki i syna. Dziewczynki bardziej przychylają się do poglądów i wartości matek w każdej dziedzinie życia. Matka najczęściej kojarzy się z miłością, opieką, cierpliwością, wsparciem w trudnych sytuacjach, gotowością do niesienia bezinteresownej pomocy. Oczywiście relacje te nie zawsze są tak idealne, bywają też relacje toksyczne, rujnujące przyszłość dziecka. Na matce ciąży ogromna odpowiedzialność, gdyż jej postawa i więź jaką stworzy z dzieckiem ma istoty wpływ na jego dorosłe życie.

Katarzyna i Paulina Błędowskie, matka i córka, od 2015 roku prowadzą kanał  na You Tubie ,,O matko i córko!!!", w którym pokazują, jak wychowywać i być wychowywanym. Kanał cieszy się dużą popularnością i youtuberki w 2018 roku wydały książkę ,,O matko i córko! Duet mamy i córki, z którym nie można się nudzić." Kanału nie oglądam, ale zainteresowała mnie książka ze względu na tematykę relacji rodzinnych.

Relacje matki i córki ukazane są w tej książce już od pierwszych miesięcy życia Pauliny aż po wiek nastoletni. Pani Kasia z wielkim entuzjazmem i radością opisuje moment, gdy dowiaduje się, że jest w ciąży po dwóch latach starań. Od chwili narodzin córki buduje z nią bliską więź, a to procentuje w późniejszych latach, gdy córka jest nastolatką. Ze szczerością dzieli się trudami i radościami macierzyństwa. Zawsze musiałam być w zasięgu ręki. Z jednej strony wydawało się to uciążliwe i męczące, ale z drugiej czułam się potrzebna, niezastąpiona, spełniona. To bardzo miłe uczucie. Matkami targają jednak bardzo sprzeczne emocje. Paulina jawi się jako otwarta, ruchliwa, ciekawa wszystkiego indywidualistka łatwo nawiązująca kontakty i znajomości. Jako dziecko prawie nie ma wad, nie licząc skąpstwa w zakresie dzielenia się słodyczami z najbliższymi oraz nadmiernej egzaltacji podczas chorowania. Narodziny, dzieciństwo, pierwsze dni w przedszkolu, szkole i związane z tym wspomnienia, pierwsze osiągnięcia, wzruszające chwile i emocje, decyzja o wspólnym prowadzeniu kanału w social mediach opisane na przemian z perspektywy matki i córki.

Autorki pokazują w książce jak ważne są szczere rozmowy, zrozumienie i akceptacja potrzeb dziecka, bycie obok i wsparcie kiedy tego potrzebuje, pozwolenie małemu dziecku na udział w codziennym życiu rodziny i wspólne podejmowanie decyzji. Okres dorastania to szczególnie trudny czas w relacjach matki z córką, nie zawsze jest sielankowo, ale Kasia i Paulina Błędowskie wskazują jak można budować prawidłową więź w rodzinie, jak akceptować się wzajemnie, jak wspierać się i wspólnie tworzyć. Dodam, że książka jest bardzo ładnie i starannie wydana oraz opatrzona bardzo dużą ilością zdjęć z życia mamy i córki. Polecam ją fankom kanału ,,O matko i córko!!!" oraz osobom zainteresowanym poznawaniem relacji rodzinnych ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów matki i córki.




Tytuł: O matko i córko! Duet mamy i córki, z którym nie można się nudzić
Autor: Katarzyna i Paulina Błędowskie
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 28 listopada 2018
ISBN: 9788381290289
Liczba stron: 336
Kategoria: biografia/autobiografia/pamiętnik
Cytaty: str. 22, 119

6 komentarzy:

  1. W JAKI SPOSÓB PRZYWRÓCIĆ SWOJEGO ZWROTU TRWAŁO „Zaklęcie miłosne od Dr.Ogudugu sprowadziło mojego męża z powrotem”.
    Po 12 latach małżeństwa ja i mój mąż byliśmy w Stanach Zjednoczonych w Kalifornii, aby być z inną kobietą. Czułem, że moje życie się skończyło. Próbowałem być z mężem i nie mogłem kontrolować moich bólów. Każdego dnia i każdej nocy myślę, że nie mogę wrócić do przyszłości. Bardzo się martwiłem i nie mogłem znaleźć na to słowa. Dr.Ogudugu może pomóc szybko odzyskać ex. Więc czułem, że powinienem spróbować. Skontaktowałem się z nim dla mnie zaklęcie Permanent Love. Dwa (2) dni później mój mąż jest naprawdę mną, taki niesamowity, taki niesamowity! Tak właśnie wrócił, on i mój ojciec. Od tego dnia nasze małżeństwo było czymś więcej, wszystko dzięki dr. Ogudugu. Jest tak potężny i postanowił podzielić się moją historią w Internecie, że Dr.Ogudugu jest prawdziwym rzucającym zaklęcia, który zawsze będzie się modlił przez długi czas, jeśli będziesz potrzebować swojego kochanka z powrotem lub szybko uratować swoje małżeństwo. Nie płacz już, skontaktuj się teraz z tym potężnym rzucającym zaklęcia Dr.Ogudugu. Oto jego kontakt: Zadzwoń / WhatsApp go: +27663492930 Wyślij mu e-mail na adres: greatogudugu@gmail.com, twoja życzliwość nigdy nie zostanie zapomniana.

    Anela Scott z Niemiec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Mój były chłopak opuścił mnie i moją córkę od 6 tygodni temu. Próbowałem prawie wszystkiego, aby przywrócić mój związek i byłem rozczarowany. Nikt nie pracował, tydzień później zobaczyłem Dr.omooguna i po skontaktowaniu się z Dr. Omoogunem w sprawie pomocy wszystko zmieniło się automatycznie, mój smutek stał się radością, uśmiech był na całej mojej twarzy, wszystko działo się bardzo szybko, a wynik był skuteczny. Dr Omoogun jest jedynym rzucającym zaklęcia, z którym miałem sukces, mój chłopak zadzwonił do mnie i powiedział, że chce, abyśmy wrócili, a także chcą się ze mną ożenić. wrócił do mnie, błagając, żebym go zaakceptował i stało się to dzięki pomocy Dr.omooguna. Jestem tak szczęśliwy, że odzyskałem mojego chłopaka. Skontaktuj się teraz z dr. Omoogunem, aby uzyskać natychmiastowe i szybkie zaklęcie miłosne, aby odzyskać swój związek. Wyślij mu wiadomość e-mail: omooguntempleofanswer@gmail.com lub Whats App lub zadzwoń do niego +2348149416142

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój były chłopak opuścił mnie i moją córkę od 6 tygodni temu. Próbowałem prawie wszystkiego, aby przywrócić mój związek i byłem rozczarowany. Nikt nie pracował, tydzień później zobaczyłem Dr.omooguna i po skontaktowaniu się z Dr. Omoogunem w sprawie pomocy wszystko zmieniło się automatycznie, mój smutek stał się radością, uśmiech był na całej mojej twarzy, wszystko działo się bardzo szybko, a wynik był skuteczny. Dr Omoogun jest jedynym rzucającym zaklęcia, z którym miałem sukces, mój chłopak zadzwonił do mnie i powiedział, że chce, abyśmy wrócili, a także chcą się ze mną ożenić. wrócił do mnie, błagając, żebym go zaakceptował i stało się to dzięki pomocy Dr.omooguna. Jestem tak szczęśliwy, że odzyskałem mojego chłopaka. Skontaktuj się teraz z dr. Omoogunem, aby uzyskać natychmiastowe i szybkie zaklęcie miłosne, aby odzyskać swój związek. Wyślij mu wiadomość e-mail: omooguntempleofanswer@gmail.com lub Whats App lub zadzwoń do niego +2348149416142

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć, nazywam się Kerris Fraser z Tajlandii. Chcę podzielić się niesamowitym doświadczeniem z wszechmocnym Dr Ogundele, rzucającym zaklęcia, mój mąż Greg chciał się ze mną rozstać i złożył pozew o rozwód, a on był z inną kobietą, naprawdę byłem zdewastowany płakałem dzień i noc każdego dnia, opowiedziałem mojej przyjaciółce o mojej sytuacji, a ona opowiedziała mi o potężnym rzucającym zaklęcia o imieniu Dr Ogundele. Czułem się trochę sceptycznie, ale postanowiłem spróbować wszystko, o co poprosił mnie dr Ogundele, i obiecał mi wynik 24 godzin, a następnego ranka, kiedy skończył z tym zaklęciem, ku memu największemu zaskoczeniu to Greg, mój mąż na kolanach, błagał mnie o wybaczenie i przyjęcie go z powrotem i dziś jesteśmy razem, jestem bardzo szczęśliwy dzięki dr Ogundele. Ma moc każdego rodzaju problemu, może również pomóc ci się z nim skontaktować przez: E-mail: (ogundeletempleofsolution@gmail.com) WhatsApp lub Viber Chat: (+27638836445).

    OdpowiedzUsuń
  5. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń