piątek, 15 sierpnia 2014

,,CZAS W DOM ZAKLĘTY,,- KATARZYNA ENERLICH

Katarzyna Enerlich w książce pt. ,,Czas w dom zaklęty,, opisała historię, która wydarzyła się naprawdę., którą przeżyła jedna z Czytelniczek jej powieści.



Źródło zdjęcia: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/60203/czas-w-dom-zaklety

Ruta po śmierci ojca przeprowadza się wraz z mamą do małego, mazurskiego miasteczka. Mieszka w domu z ogrodem, który był spełnieniem ich marzeń o przestrzeni i obcowaniu z przyrodą na co dzień. Niestety sielanka nie trwa długo, przerywa ją starsza sąsiadka Serafina, która bez powodu zaczyna je dręczyć, wyzywać, bić i pozywać do sądu pod byle pretekstem. Mieszkanie pod jednym dachem z toksyczną kobietą odbija się na zdrowiu mamy Ruty, a także na innych aspektach życia.  Ruta pomimo talentu malarskiego nie dostaje się na wymarzone studia, traci mężczyznę swojego życia oraz bliskie osoby.
Coraz bardziej wierzy, że dom jest przeklęty, a potwierdza to znaleziony na strychu pamiętnik dawnej mieszkanki tego domu.
Czy Ruta pokona złą passę? Czy odnajdzie spokój?  Czy spełni swoje marzenia? A co z zakazaną miłością do Marka?
,,Czas w dom zaklęty,, to opowieść o pokonywaniu trudności w życiu, o realizowaniu swoich marzeń, o wybaczaniu, które ma moc oczyszczania duszy, o zakazanej miłości, o sztuce, ale także o hipokryzji, która nas otacza.

,,Nie można dopuścić, by zło opadło na dno serca. Nie warto rozsiewać zła pod żadną postacią.,,

Jak najbardziej polecam tę powieść, warto przeczytać:)

57 komentarzy:

  1. Przedstawiłaś ją krótko a zarazem treściwie. Poszukam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka nie jest zbyt pokaźna, nie chciałam wszystkiego opisywać, zasygnalizowałam tylko główny wątek.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa, obiecująca opowieść:) zapisuję sobie tytuł i przy najbliższej okazji poszukam w bibliotece. Teraz czytam Pilcha "Miasto utrapienia".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Miasta utrapienia,, nie czytałam, zapamiętam tytuł i poszukam przy okazji w bibliotece:)

      Usuń
  3. Zaskoczyłaś mnie informacją, że w książce pt. ,,Czas w dom zaklęty'' autorka opisała historię, która wydarzyła się naprawdę, którą przeżyła jedna z Czytelniczek jej powieści. Jestem w szoku. W takim razie tym bardziej muszę zaznajomić się z fabułą tej niezwykłej powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy czytałam powieść też nie mogłam w to uwierzyć.

      Usuń
  4. Czytałam i byłam pod wrażeniem jej treści. Czemu również dałam wyraz w opinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Między innymi dlatego też sięgnęłam po tę książkę:)

      Usuń
    2. W takim razie cieszy mnie to, że Cię zainspirowałam.

      Usuń
  5. Jedna z moich ulubionych autorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam dopiero po raz pierwszy powieść Katarzyny Enerlich, ale z pewnością nie ostatnią:)

      Usuń
  6. Myślę, że ją przeczytam, bo bardzo mnie nią zaciekawiłaś kochana:)
    Słonecznego weekendu, BUZIAKI:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecasz, ale mnie jakość treść nie przyciąga do siebie. może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem:) Raczej preferujesz inny gatunek literatury, ale nigdy nic nie wiadomo:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jakiś czas temu miałam okazję kupić tę książkę. I do teraz żałuję, że tego nie zrobiłam. Tym bardziej, że znam prozę autorki i jej styl bardzo do mnie trafia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawie zachęcasz do przeczytania tej książki, myślę, że sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaję mi się, że gdyby nie informacja, że opisana historia wydarzyła się naprawdę to przeszłabym obok książki obojętnie. A tak - mam ogromną chęć ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka wygląda niepozornie, ale zawiera mądre wnętrze:)

      Usuń
  11. Zapowiada się intrygująco, może przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie napisałaś o wybaczaniu. Masz świętą rację: ono ma moc oczyszczania duszy, pozwala nam iść dalej.

    Czytasz ciekawe rzeczy, chciałabym mieć czas na takie lektury. :(

    Pozdrawiam ciepło, j.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda się wygospodarować odrobinę czasu na czytanie, choć 10 minut:) Głowa do góry:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Nie czytałam żadnej książki autorki. Aż wstyd się przyznać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego wstyd? Jest tak dużo pisarzy, książek, że nie sposób znać wszystkich:)

      Usuń
  14. Książka może być ciekawa, zwłaszcza dzięki znalezionemu pamiętnikowi. Lubię takie historie :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapisy pamiętnikarskie w książkach także lubię:)

      Usuń
  15. A przeczytałabym chętnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak to historia jednej z czytelniczek? Czyżby nawiązała się jakaś bliższa znajomość, wymiana listów, spowiedź z życia?

    OdpowiedzUsuń
  17. Już widzę, że to książka dla mnie!
    Cieplutko pozdrawiam i dziękuję za liczne odwiedziny i komentarze u mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Matko skąd ja tyle czasu wynajdę, żeby te wszystkie chwalone przez Ciebie pozycje czytać ;)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Wzmianka o pamiętniku ukrytym na strychu... ach przeczytałabym chętnie...
    Może się uda:)
    Pozdrawiam i miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki, ale zapowiada się fajna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe, że słowa mają tak wielką moc, recenzja krótka, ale bardzo zachęcająca. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Choć spotkałam się z wieloma pozytywnymi opiniami na temat twórczości K.Enerlich, do tej pory nie miałam okazji sięgnąć po żadną z jej książek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Po pierwszych zdaniach spodziewałam się kolejnej mazurskiej sielanki, a tu duże zaskoczenie. Będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękno przyrody mazurskiej jest zauważalne w powieści, ale to co się tam dzieje już nie jest sielanką.

      Usuń
  24. O, historia jednej z czytelniczek? To pewnie musiały się lepiej poznać z autorką - super, uwielbiam, kiedy pisarze/pisarki nawiązują bliski kontakt z fanami/czytelnikami. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda skoro opisała historię jej życia. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Postanowiłam przeczytać ,,Czas w dom zaklęty" właśnie ze względu na to, że historia w nim opisana, wydarzyła się naprawdę. To miłe, że pisarka zainspirowała się przeżyciami jednej z czytelniczek.

      Usuń
  25. Nie pozostaje mi nic innego tylko przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń