niedziela, 1 października 2023

,,WZGÓRZE NIEZAPOMINAJEK"-ANNA BICHALSKA


Z prozą Anny Bichalskiej, pisarki pochodzącej z Podlasia, zetknęłam się kilka lat temu za sprawą powieści obyczajowej Dom po drugiej stronie jeziora. Książka dostarczyła mi wtedy wielu przyjemnych wrażeń i postanowiłam sięgnąć po inne powieści autorki z cyklu Błękitne Brzegi. Wybrałam do przeczytania pierwszą część z serii Wzgórze Niezapominajek.

Maj 2014 rok, Błękitne Brzegi. Julia wyjmuje z pnia drzewa szkatułkę z wyblakłym motywem niezapominajek na wieczku i wkłada do niej list oraz instrukcję mającą wyjaśnić tajemnice z dawnych lat.
Sierpień 2016 rok, Błękitne Brzegi. Lena po rozstaniu z chłopakiem wyjeżdża z Warszawy, gdzie pracowała w agencji reklamowej i udaje się do domu babci Florentyny w Błękitnych Brzegach, by zaznać trochę spokoju i wyleczyć złamane serce.

Autorka przedstawia historię z dwóch perspektyw. Przeszłość poznajemy z relacji Julii, a wydarzenia współczesne opowiada Lena. Lena po rozstaniu z narzeczonym czuje pustkę, ale zdaje sobie sprawę, że nie pasowali do siebie, ciągle się oszukiwali i byli ze sobą przez cztery lata tylko dla własnego komfortu i bezpieczeństwa. Stara się odpocząć, wszystko przemyśleć i poukładać, ale oprócz tego jest coraz bardziej zaciekawiona rozwiązaniem zagadki z przeszłości. Jej przyjaciółka z dzieciństwa pozostawia wskazówki, które mają doprowadzić do odkrycia sekretów bliskich im osób. Autorka ciekawie prowadzi ten wątek i z przyjemnością, a także zaskoczeniem poznawałam koleje losu bohaterów. Cała historia nie jest przegadana, ale dopracowana w drobiazgach i napisana lekkim piórem.

Wzgórze niezapominajek to słodko-gorzka opowieść o odkrywaniu tajemnic z przeszłości, które mają wpływ na życie bohaterów, na miłość i przyjaźń. Dobrze wykreowani bohaterowie, ciekawa fabuła i lekka narracja sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Serdecznie polecam na jesienny wieczór:)


WPISY POWIĄZANE:

,,Dom po drugiej stronie jeziora"-Anna Bichalska


Książkę można kupić m.in. w Księgarni Booktime.pl


Tytuł: Wzgórze Niezapominajek

Autor: Anna Bichalska

Wydawnictwo: HarperCollins Polska

Cykl: Błękitne Brzegi (tom 1)

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Data wydania: 2017-07-05

Data 1. wyd. pol.: 2017-07-05

Liczba stron: 288

ISBN: 9788327631053

4 komentarze:

  1. Zapisałam sobie tytuł na listę jesiennych lektur.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię czytać takie książki właśnie jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym mieć czas i czytać wszystkie ciekawe książki, niestety, bardzo mi go brakuje, mimo, iż czytam, kiedy tylko mogę. Tytuł zapisałam, może się uda.

    OdpowiedzUsuń