wtorek, 14 kwietnia 2020

,,CHATA NA KRAŃCU ŚWIATA"-PAUL TREMBLAY




Paul Tremblay jest laureatem nagród Bram Stoker, British Fantasy i Massachusetts Book Award. Jego eseje i krótkie utwory ukazywały się w Los Angeles Times oraz Entertainment Weekly. Napisał Głowy pełne duchów, Disappearance at Devil's Rock oraz powieści kryminalne The Little Sleep i No Sleep Till Wonderland. 15 kwietnia  ukaże się horror autora ,,Chata na krańcu świata" wydany przez wydawnictwo Vesper.

New Hampshire, jezioro Gaudet blisko granicy z Kanadą. Wen niedługo skończy osiem lat, ale tak naprawdę nie wie czy faktycznie ma tyle lat, czy też datę jej urodzin ustalono w sierocińcu w chińskiej prowincji Hubei. Dziewczynka jest bezpośrednia i zdeterminowana, wysportowana i żylasta, przyjazna, otwarta i skora do wygłupów, a jedną z jej rozrywek są zapasy z tatusiami. Andrew, Eric i Wen postanawiają odpocząć od miejskiego zgiełku w chatce na odludziu, gdzie nie ma zasięgu ani Internetu. Dziewczynka  łapie koniki polne do słoika, gdy zza zakrętu wyłania się postawny mężczyzna i uśmiecha się do niej. Jego głos nie jest tak potężny jak on sam, brzmi jak głos nastolatka. Mówi, że nazywa się Leonard i przyszedł w pokojowych zamiarach, bo ma do wykonania najważniejsze zadanie w historii świata. Wkrótce do chaty zbliżają się kolejni nieznajomi uzbrojeni w dziwaczne narzędzia. Przestraszona Wen ucieka do rodziców, a Leonard krzyczy za nią: Twoi tatusiowie nie zechcą nas wpuścić, Wen. Ale muszą to zrobić. Powiedz, im że muszą. Nie przyszliśmy, żeby cię skrzywdzić. Musisz nam pomóc ocalić świat. Proszę.

Przyznam, że zaczęłam czytać ten horror z wielkim zainteresowaniem już od pierwszych stron i nie odłożyłam książki przez kilka godzin, aż ją skończyłam i poznałam finał. Autor stworzył z jednej strony sielankowy obraz gejowskiej rodziny z adoptowanym dzieckiem na kilkudniowym wypadzie do samotnej chaty w lesie, a z drugiej strony w tym uroczym miejscu zgotował najgorszy koszmar jakiego można doświadczyć. Z każdą stroną poczucie, że dzieje się coś złego, nieziemskiego potęguje się. Groza, panika i surrealizm narastają. Spokojnym słowom niektórych bohaterów przeczą ich brutalne czyny. Za wydawałoby się zwykłymi ludźmi kryją się potwory. Z każdą przeczytaną stroną miałam więcej pytań niż odpowiedzi. Ciągle się zastanawiałam-o co tu chodzi? Czy wydarzenia rozgrywające się w chacie są prawdziwe, zaplanowane czy też są zbiegiem okoliczności i wytworem chorych umysłów? Akcja od początku mnie wciągnęła i jedynie pod sam koniec horroru poczułam lekkie znużenie, jakby nagle to wszystko co się działo straciło sens. Niemniej powieść fascynuje apokaliptycznymi rytuałami i surrealistyczną atmosferą.

Paul Tremblay szokuje, przeraża i niszczy poczucie bezpieczeństwa. Okrucieństwo, ignorancja, niesprawiedliwość, zbiorowa halucynacja i altruistyczne wybory to ważne elementy w tym horrorze, który wciąga od pierwszych stron i trzyma nieustannie w napięciu. Po przeczytaniu ,,Chaty na krańcu świata" dwa razy się zastanowię czy jechać na wakacje w odludne miejsce, gdzie nie ma zasięgu ani  innych domów w pobliżu. Lubicie horrory? To zachęcam do przeczytania tego:)



PREMIERA
15 KWIETNIA 2020R.



Vesper.pl


Tytuł: Chata na krańcu świata
Autor: Paul Tremblay
Wydawnictwo: Vesper
Kategoria: horror
Data wydania: 2020-04-15
Liczba stron: 308
ISBN: 9788377313459
Tłumacz: Paweł Lipszyc
Cytaty: str. 36

29 komentarzy:

  1. Już dawno czytałam horrory. W sumie to nie wiem czy się skusze.Prowincja z książki, to nie ta gdzie koronawirus się narodził?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta sama prowincja:) Byłam zaskoczona, gdy czytałam książkę.

      Usuń
    2. Dzień dobry Nazywam się Mike Mougar jestem tutaj, aby podzielić się wielkim świadectwem mojego życia byłem leczyć z HIV przez lekarza Nazwa DR ADELEKE i zostały HIV dodatnie dla 5 lat widziałem lekarza E-mail w Internecie, więc skontaktować się z nim i wyjaśnić mu i śledzić instrukcje oto 6 dni później po zażyciu leku poszedłem na tekst HIV ku mojemu zaskoczeniu to negatywne mojej rodziny lekarz był zaskoczony mój mąż, który mnie porzucił był zaskoczony mój brat, jeśli nie, że jesteś pozytywny proszę doradzię, aby skontaktować się z nim teraz i zobaczyć dla siebie jego e-mail jest aoba5019gmail.com, a także można skontaktować się z nim na WhatsApp +27740386124 

      Usuń
    3. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

      Usuń
    4. Nazywam się Agure Maja Marian, nigdy nie myślałem, że znów się uśmiechnę, Mój mąż zostawił mnie z dwójką dzieci na prawie rok, Cały wysiłek, by go przywrócić, nie powiódł się Myślałem, że nie zobaczę go ponownie, dopóki nie poznam kobiety zadzwonił do Jullie, która powiedziała mi o rzucającym zaklęcia dr ADELEKE, Dała mi swój adres e-mail i numer telefonu komórkowego, a ja skontaktowałem się z nim, a on zapewnił mnie, że w ciągu 48 godzin mój mąż wróci do mnie, w mniej niż 48 godzin mój mąż wrócił zaczęłam błagać o wybaczenie, mówiąc, że to dzieło diabłów, więc do tej pory jestem zaskoczona tym cudem, nie mogłam wyobrazić sobie, ale jak tylko zaklęcie zostało rzucone, zaszłam w ciążę i urodziłam moje trzecie dziecko, jeśli ty potrzebujesz pomocy od niego, możesz skontaktować się z nim przez e-mail: aoba5019@gmail.com lub WhatsApp lub zadzwonić do niego teraz: +27740386124

      Usuń
  2. Muszę koniecznie przeczytać. Uwielbiam takie mroczne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam niczego z tego gatunku, więc będę miała tę książkę na uwadze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, nie wiem czy mam nastrój na taką lekturę akurat teraz, ale brzmi fascynująco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może skusisz się na nią za jakiś czas :)

      Usuń
  5. Na tą chwilę, to chyba zbyt ciężka literatura na moje nerwy 😉!!! Pozdrawiam serdecznie 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Baaardzo chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko sięgam po horrory, ale już widzę, że to ogromny błąd! Szkoda, że te znużenie się pojawiło, ale! Ten szok i przerażenie, o którym piszesz przeważają szalę! Na pewno będę miała ją na uwadze, bo widzę, że warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też nie czytałam horrorów, ale gdy trafiłam na interesujący to zaczęłam sięgać po kolejne tytuły.

      Usuń
  8. Mam podobne odczucia, przeczytałam w błyskawicznym tempie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam wielką chrapkę na tę książkę, więc z pewnością sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pasjami czytuję horrory, a ten zbiera bardzo dobre recenzje, więc chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem, jak to wytłumaczyć ... Jestem przytłoczony szczęściem, mówisz to i zdarza się dr Adeleke ... Omg! To jest bardziej jak cud. JesteśCie Bogiem posłanym do mnie... Kocham was i zawsze będę świadczył o waszych usługach dla innych ludzi, którzy również borykają się z problemami małżeńskimi. Przez całe życie składasz żywe świadectwo. Mój człowiek powrócił zgodnie z twoim słowem. Wszystko dzięki Tobie, dr Adeleke. Zawsze będę ci wdzięczny, błogosławię cię, błogosławię was! Zdrowia!!! Każdy, kto ma podobny problem w swoim domu małżeńskim powinien skontaktować się z tym wielkim caster zaklęcie, może to być pomocne. Skontaktuj się z dr Adeleke na swojej stronie internetowej lub e-mail.
    Adres e-mail: aoba5019@gmail.com
    Zadzwoń / WhatsApp numer: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry Nazywam się Mike Mougar jestem tutaj, aby podzielić się wielkim świadectwem mojego życia byłem leczyć z HIV przez lekarza Nazwa DR ADELEKE i zostały HIV dodatnie dla 5 lat widziałem lekarza E-mail w Internecie, więc skontaktować się z nim i wyjaśnić mu i śledzić instrukcje oto 6 dni później po zażyciu leku poszedłem na tekst HIV ku mojemu zaskoczeniu to negatywne mojej rodziny lekarz był zaskoczony mój mąż, który mnie porzucił był zaskoczony mój brat, jeśli nie, że jesteś pozytywny proszę doradzię, aby skontaktować się z nim teraz i zobaczyć dla siebie jego e-mail jest aoba5019gmail.com, a także można skontaktować się z nim na WhatsApp +27740386124 

    OdpowiedzUsuń
  13. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

    OdpowiedzUsuń
  14. Nazywam się Agure Maja Marian, nigdy nie myślałem, że znów się uśmiechnę, Mój mąż zostawił mnie z dwójką dzieci na prawie rok, Cały wysiłek, by go przywrócić, nie powiódł się Myślałem, że nie zobaczę go ponownie, dopóki nie poznam kobiety zadzwonił do Jullie, która powiedziała mi o rzucającym zaklęcia dr ADELEKE, Dała mi swój adres e-mail i numer telefonu komórkowego, a ja skontaktowałem się z nim, a on zapewnił mnie, że w ciągu 48 godzin mój mąż wróci do mnie, w mniej niż 48 godzin mój mąż wrócił zaczęłam błagać o wybaczenie, mówiąc, że to dzieło diabłów, więc do tej pory jestem zaskoczona tym cudem, nie mogłam wyobrazić sobie, ale jak tylko zaklęcie zostało rzucone, zaszłam w ciążę i urodziłam moje trzecie dziecko, jeśli ty potrzebujesz pomocy od niego, możesz skontaktować się z nim przez e-mail: aoba5019@gmail.com lub WhatsApp lub zadzwonić do niego teraz: +27740386124

    OdpowiedzUsuń
  15. Tengo mucha alegría y emoción en mí, soy torpey clare, feliz con mi matrimonio, no hasta que mi esposo comenzó a escuchar chismes de mí no siendo fiel a nuestros votos matrimoniales, traté de hacerle entender que eran chismes y mentiras, pero perdió el amor, la confianza y la confianza en nosotros. Entonces nos convertimos en parejas fastidiosas, y luego solicitamos el divorcio, más tarde, nos separamos. años después de nuestro divorcio, traté de vivir una vida normal sin él, pero no pude, así que comencé una búsqueda sobre cómo recuperar a mi ex esposo, luego me llamaron, BaBa ogbogo, un gran hombre altamente espiritual que lanzó un el amor me hechizó e hizo que mi EX volviera a mí. Estoy abrumado, así que dejo su contacto aquí para aquellos que tienen problemas de relación y matrimonio, para que pueda ayudar con grandes trabajos. Correo electrónico: greatbabaogbogotemple@gmail.com. O su número de WhatsApp ... +2349020168697. Póngase en contacto con él, vea cuán grande y poderoso es. También ayuda en estos asuntos ...

    (1) Detener el divorcio.
    (2) Fin de la esterilidad.
    (3) Buena suerte Hechizo.
    (4) Hechizo de matrimonio.
    (5) Deshacerse de los problemas espirituales.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń