piątek, 21 czerwca 2019

,,POLOWANIE Z SĘPEM"-EUGENIUSZ KORIN


tyl Polowanie z Sępem
Źródło

Czasy współczesne. Z Sądu Okręgowego w Warszawie ucieka płatny zabójca Włodzimierz Raczek, pseudonim Diuna. Jest kolejnym bandytą, który w brawurowy sposób znika spod nosa dziesiątków funkcjonariuszy i zapada się pod ziemię. Komendant główny policji podejrzewa, że w sprawę ucieczek zbirów z więzień, aresztów śledczych i zakładów psychiatrycznych zamieszani są policjanci. Powołuje zespół śledczy, który ma zbadać tę sprawę oraz odnaleźć ukrywających się bandytów. Zadanie to powierza zastępcy dyrektora Centralnego Biura Śledczego inspektorowi Jerzemu Bożkowi i nadkomisarzowi Aleksandrowi Wolinowi z Biura Spraw Wewnętrznych. 

Wydarzenia poznajemy z perspektywy zespołu śledczych-Wolina i Bożka oraz od strony grupy przestępczej. Aleksander Wolin, zwany Sępem to młody, zdolny i obiecujący śledczy, który stara się, by emocje wywołane detalami jakiejś sprawy nie przeszkadzały mu w trzeźwym osądzie. Na ludzką krzywdę patrzy jak na ciąg zdarzeń i wydobywa z niej tylko to, co jest mu potrzebne w pracy. Pracując nad sprawą Diuny i ucieczek bandytów zauważa pewien kontrast pomiędzy gwałtowną brutalnością popełnionych przestępstw i wyrachowaną pomysłowością ucieczek ich sprawców. Czuje, że za tą niespójnością  może kryć się coś poważnego i nie ma zamiaru odpuścić dopóki nie odkryje prawdy. Jerzy Bożek to mocno zbudowany sześćdziesięciolatek niewyglądający na swoje lata, o sylwetce zawodowego pięściarza. Jest legendą policji i ma na swoim koncie wiele rozwikłanych, trudnych spraw. Życie od najmłodszych lat go nie rozpieszczało, za pobicie ojca trafił do ośrodka wychowawczego, po którym już nigdy nie wrócił do domu. Całe dorosłe życie poświęcił pracy w policji i zasypia już tylko przed jednostajną, pulsującą szarością telewizora. Grupa przestępców-porywaczy działa profesjonalnie, szybko i z chirurgiczną precyzją. Nie zostawia śladów i po każdym porwaniu znika jak kamień w wodę. Nawet Igor Raczek, ojciec Diuny jest przerażony, bo nie wie kto stoi za uprowadzeniem jego syna, a jest przecież szefem najmocniejszej organizacji przestępczej na obszarze Europy Środkowej, która przerzuca setki kilogramów narkotyków po pięciu kontynentach, rozprowadza kradzione luksusowe samochody, zmusza tysiące kobiet do uprawiania seksu za pieniądze w dużych europejskich miastach, sprzedaje broń każdemu kto jej tylko potrzebuje, a także ciągnie korzyści finansowe ze spółek energetycznych, handlu gazem, ropą i każdym kruszcem znajdującym się na rynku.

Bohaterowie pierwszoplanowi, jak też drugoplanowi są niezwykle barwni, charakterni i rozbudowani psychologicznie. Na przykład generał Witold Krassny potrafi być niezdecydowany w najbardziej błahych sprawach, popada w skrajności, nie może znieść świadomości, że jest publicznie napiętnowany, że traci sympatię i zaufanie społeczeństwa, które oczekuje szybkiego wyjaśnienia sprawy ucieczek przestępców. Jego umiejętność wzbudzania sympatii do własnej osoby przekłada się na budowanie atmosfery społecznej życzliwości dla całej służby. Jako główny ,,pijarowy" policji czuje, że śledczy muszą jak najszybciej ogłosić przełom w śledztwie, bo inaczej ucierpi wizerunek policji i polecą głowy. Pracownik Biura Spraw Wewnętrznych ,,Robal" Robaczewski jest osobą, z którą nikt nie chce współpracować, gdyż z najprostszej roboty potrafi zrobić taki bajzel, że potem przez wiele tygodni pół biura musi odkręcać jego skutki. Wolin ma często z Robalem do czynienia i niezbyt miło to wspomina. Pośród barwnych postaci pojawia się także piękna, inteligentna, nieprzeciętna, naturalna, urocza i dowcipna mistrzyni Europy w kick-boxingu, Anna McCarthy, która jest twarzą wspólnej akcji Fundacji Mors Non Est i Komendy Głównej Policji dotyczącej utworzenia banku krwi i szpiku kostnego. Obok niej pojawia się też światowej sławy chirurg Wiktor Reatorski i dwunastoletni podopieczny fundacji Miłosz, który czeka na przeszczep. Postaci w książce jest bardzo wiele, a każda jest przemyślana, z krwi i kości, swoim postępowaniem wywołuje emocje negatywne lub pozytywne.

,,Polowanie z Sępem" to rewelacyjny debiut Eugeniusza Korina. Już dawno nie czytałam tak wciągającego kryminału z wartką i pełną zwrotów akcją, która pędzi ze strony na stronę coraz szybciej i sprawia, że nie można się od niej oderwać. Cały czas czułam wzrastające napięcie, a wydarzenia, które zostały przedstawione bardzo obrazowo sprawiły, że czułam się ich uczestniczką, jakbym osobiście stała u boku śledczych Wolina i Bożka. Takie debiuty bardzo lubię i serdecznie polecam Wam tę książkę:) 


Znalezione obrazy dla zapytania wydawn literackie

Tytuł: Polowanie z Sępem
Autor: Eugeniusz Korin
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Data wydania: 5 czerwca 2019
ISBN: 9788308068717
Liczba stron: 1000
Kategoria: sensacja, kryminał
Cytaty kolejno: str. 126, 23, 31

32 komentarze:

  1. Ogromnie zaciekawiłaś mnie tą książką. Choć przyznaję że liczba stron bardzo mnie przeraża. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1000 stron, a czyta się tak lekko, szybko, byle poznać ciąg dalszy :)

      Usuń
  2. Takie debiuty lubię. Wartka akcja i do tego wciągająca bardzo mocno mnie zachęcają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż trudno uwierzyć, ze to debiut literacki, ale autor pisze scenariusze filmowe i teatralne, więc zna się na tworzeniu wciagajacych historii.

      Usuń
  3. Dobra kreacja portretów psychologicznych to podstawa udanej książki, bo wtedy wszystko zyskuje na emocjach i wiarygodności treści. Chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, warto wgłębić się w tę zagadkę kryminalną, ja nie mogłam się powstrzymać od przeczytania kolejnej strony choć było już bardzo późno i powinnam była kłaść się spać.

      Usuń
  4. Przyznam, że dawno nie czytałam żadnego wciągającego kryminału z wartką i pełną zwrotów akcją, dlatego chętnie przekonam się, czy powyższy debiut w pełni mnie usatysfakcjonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, Krysiu że zadowoli Cię ta powieść, bo naprawdę autor zrobił kawał dobrej roboty :)

      Usuń
  5. Sama nie wiem czy chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz kryminały, to śmiało czytaj:)

      Usuń
  6. Skoro polecasz to zapisuję sobie tytuł. Chociaż okładka przerażająca … :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest dla mnie świetna:) Okładka przerażająca? Może trochę, ale też intrygująca:)

      Usuń
  7. 1000 stron! prawdziwa cegiełka 😉 I ta budząca strach okładka... Rzadko sięgam po kryminały, ale ten intryguje. Jednak póki co muszę sobie to odpuścić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromna cegła, ale lubię takie książki. Polecam sięgnąć po ten tytuł w wolniejsze chwili:)

      Usuń
  8. Kryminał wydany przez to wydawnictwo ma szansę porwać. Tyle stron trzeba było mocno nasycić treścią, ale ufam Tobie i twojej rekomendacji. Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta książka porwała, wciągnęła, sprawiła, że nie mogłam się oderwać i czytałam w każdej wolnej chwili. Mam nadzieję, że kiedyś ją przeczytasz i poznam Twoje wrażenia z lektury:)

      Usuń
  9. No konkretna liczba stron :D Ale kryminały lubię, więc może dam szansę.

    OdpowiedzUsuń
  10. ło świetna, zapisuję sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie opasłe tomiska :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam autora ani tytuł jakiś znajomy nie wydaje się... może kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest to debiut powieściowy, ale autor jest bardzo dobrze znany z pisania scenariuszy filmowych i teatralnych. Książka bardzo ciekawa, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Totalnie nie mój klimat :/
    Ale na razie mam co czytać, chociaż... Już mam chyba w swojej biblioteczce więcej przeczytanych niż czekających na lekturę, więc są postępy ;D
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. W JAKI SPOSÓB PRZYWRÓCIĆ SWOJEGO ZWROTU TRWAŁO „Zaklęcie miłosne od Dr.Ogudugu sprowadziło mojego męża z powrotem”.
    Po 12 latach małżeństwa ja i mój mąż byliśmy w Stanach Zjednoczonych w Kalifornii, aby być z inną kobietą. Czułem, że moje życie się skończyło. Próbowałem być z mężem i nie mogłem kontrolować moich bólów. Każdego dnia i każdej nocy myślę, że nie mogę wrócić do przyszłości. Bardzo się martwiłem i nie mogłem znaleźć na to słowa. Dr.Ogudugu może pomóc szybko odzyskać ex. Więc czułem, że powinienem spróbować. Skontaktowałem się z nim dla mnie zaklęcie Permanent Love. Dwa (2) dni później mój mąż jest naprawdę mną, taki niesamowity, taki niesamowity! Tak właśnie wrócił, on i mój ojciec. Od tego dnia nasze małżeństwo było czymś więcej, wszystko dzięki dr. Ogudugu. Jest tak potężny i postanowił podzielić się moją historią w Internecie, że Dr.Ogudugu jest prawdziwym rzucającym zaklęcia, który zawsze będzie się modlił przez długi czas, jeśli będziesz potrzebować swojego kochanka z powrotem lub szybko uratować swoje małżeństwo. Nie płacz już, skontaktuj się teraz z tym potężnym rzucającym zaklęcia Dr.Ogudugu. Oto jego kontakt: Zadzwoń / WhatsApp go: +27663492930 Wyślij mu e-mail na adres: greatogudugu@gmail.com, twoja życzliwość nigdy nie zostanie zapomniana.

    Anela Scott z Niemiec.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń