niedziela, 13 września 2015

,,CZASAMI PRZYCHODZI DO MNIE ANIOŁ...POCZYTAJ Z RODZICAMI I PRZYGOTUJ SIĘ DO I KOMUNII ŚWIĘTEJ" - LUCYNA KWIATKOWSKA

Kiedy kilka lat temu przygotowywałam starszego synka do przyjęcia I Komunii Świętej brakowało mi publikacji, która w przystępny sposób pozwoliłaby wyjaśnić mu kwestie związane z chrześcijaństwem, samym sakramentem, czy też Starym i Nowym Testamentem. Ostatnio trafiłam na książkę, która jest odpowiedzią na moje potrzeby i postanowiłam ją niezwłocznie poznać, aby ułatwić sobie zadanie w przyszłości przygotowując do przyjęcia Sakramentu I Komunii Świętej młodszego syna.

Źródło

Lucyna Kwiatkowska, która jest wykładowcą Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i grafikiem napisała po konsultacji z osobami znającymi treści katechizmowe książkę pt.,,Czasami przychodzi do mnie anioł...Poczytaj z rodzicami i przygotuj się do I Komunii Świętej". Autorka pisząc książkę korzystała z własnych doświadczeń, gdyż jest mamą trójki dorosłych już dzieci, a także z tego, co zapamiętała z własnego dzieciństwa.

Książka jest pewnym uzupełnieniem dla treści katechizmowych poznawanych na lekcjach religii i za pomocą wiedzy, myślenia oraz wyobraźni zachęca dzieci do rozumowego przyswajania nowych treści. Ma formę dialogu chłopca z aniołem. Spotykają się wieczorem i rozmawiają o tym co wydarzyło się w ciągu dnia. Tematy dotyczą m.in. niezjedzonego śniadania w szkole i poszanowania jedzenia, pokonywania codziennych trudności, chodzenia do kościoła, dziesięciu przykazań, kłamstwa i prawdy, miłości, dziękowania za dobre rzeczy w życiu, Świętej Rodziny, biblijnych opowieści, modlitwy, śmierci, zmartwychwstania, Wielkiego Postu, spowiedzi, przygotowań do dnia I Komunii. 
Czasem chłopiec wraz ze swoim aniołem zamieniają się w latające stworzenia i wyruszają w podróż do przeszłości. Z góry oglądają jak Jezus uzdrawia trędowatych, obmywa nogi uczniom, spotyka się z dziećmi oraz patrzą na wydarzenia  z Ostatniej Wieczerzy. 

Książka jest bardzo starannie i ładnie wydana. Pytania dziecka zaznaczone są kolorem pomarańczowym, a odpowiedzi anioła niebieskim. Do tego  są odpowiednie ilustracje. Na końcu każdej rozmowy podane jest adekwatne źródło do Biblii, aby rodzic mógł przeczytać oryginał. 

Myślę, że książka ,,Czasami przychodzi do mnie anioł..." może być przeznaczona nie tylko dla dzieci przygotowujących się do I Komunii Świętej, ale dla wszystkich, które chcą poznawać Boga.
Można ją wykorzystać do szczerej rozmowy z dzieckiem o właściwym zachowaniu chrześcijanina, a także zachęcić do czytania Pisma Świętego.






Tytuł: Czasami przychodzi do mnie anioł... Poczytaj z rodzicami i przygotuj się do I Komunii Świętej
Autor: Lucyna Kwiatkowska
Liczba stron: 160
Wymiary: 210 x 227 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 978-83-7516-921-8
Ilustrator: Lucyna Kwiatkowska
Rok wydania: 2015
Wydanie:Pierwsze
Wydawnictwo: Wydawnictwo Święty Wojciech
Rodzaj: książka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz