czwartek, 12 grudnia 2013

,,NOSTALGIA ANIOŁA,, - ALICE SEBOLD

 
Współczesna amerykańska pisarka Alice Sebold wzbudziła wielkie emocje wśród opinii publicznej po opublikowaniu ,,Nostalgii anioła,,. Przez wiele miesięcy znajdowała się na listach bestsellerów.

Czternastoletnia Susie Salmon została zgwałcona i zamordowana przez sąsiada, który był seryjnym gwałcicielem. Znajduje się w tzw. niebie bezmiernym, gdzie spełniają się jej wszystkie życzenia, 
z wyjątkiem jednego-powrotu na Ziemię. Z góry obserwuje, jak toczy się życie jej bliskich i przyjaciół.
Widzi rodziców, którzy osobno na swój własny sposób starają się zrozumieć, co stało się z ich najstarszą córką, próbują pokonać rozpacz i ból...
Widzi małego braciszka, który dopytuje się ciągle-,,Gdzie jest Susie?,, i wyobraża sobie, co to znaczy, że siostra przebywa w niebie...
Widzi siostrę Lindsey, która podejmuje próbę zdobycia dowodów rzeczowych na to, że jej siostrę zamordował sąsiad Pan Harvey. Obserwuje dojrzewanie młodszej siostry...
Widzi zabójcę zacierającego ślady zbrodni i policję prowadzącą poszukiwania...
Widzi Raya Singha, chłopca z którym po raz pierwszy i jedyny całowała się...
Przemieszcza się z miejsca na miejsce i obserwuje...i próbuje znaleźć swoje miejsce...

,,Nostalgia anioła,,- to powieść o życiu i śmierci, przebaczeniu i zemście, miłości i zdradzie, leczeniu duszy po stracie ukochanej osoby i zapominaniu.

Powieść została zekranizowana, można porównać książkę z filmem.



10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa opowieść, dzięki za inspirację. Poszukam książki w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba czas znaleźć trochę czasu na czytanie książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem czy chcę zobaczyć film... ksiażka zrobiła na mnie duże wrażenie, te kilka lat temu, gdy była tak popularna... myslę, że jest ciekawa, warto przeczytać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze wolę najpierw przeczytać książkę a potem obejrzeć film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę najpierw przeczytać książkę.

      Usuń
  5. Filmowa historia urzekła mnie i wzruszyła, dlatego chętnie poznam wersję papierową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam. Książka wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Filmu natomiast nie oglądałam.
    Podoba mi się twój blog. Obserwuję i będę tu zaglądać systematycznie :)

    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Też chętnie zajrzę.

      Usuń
  7. Jedna z moich ulubionych ksiazek, i film rowniez

    OdpowiedzUsuń
  8. Film widziałam i zrobił na mnie duże wrażenie. To jedna z takich historii, które analizuje się jeszcze długo po skończeniu oglądania. Opowiedziana z zaskakującego punktu widzenia. Chętnie sięgnę po książkę dla porównania.

    OdpowiedzUsuń