piątek, 5 lipca 2019

,,GRÓB RYBAKA"-PAWEŁ LISICKI


Grób rybaka
Źródło

Piotr Apostoł był jednym z najbardziej zaufanych uczniów Chrystusa i jako pierwszy uznał go za Mesjasza. Jezus przepowiedział Piotrowi, że po swoim pojmaniu ten wyprze się go trzykrotnie, co według Ewangelii potwierdziło się. Podczas pojmania Jezusa usiłował go bronić, atakując mieczem jednego z napastników. Najprawdopodobniej w roku 33 Piotr przebywał i działał wraz z pozostałymi apostołami w Jerozolimie, Samarii, Liddzie i Jaffie oraz Cezarei Palestyńskiej. W 44 roku za swoją działalność został aresztowany na rozkaz Heroda Agryppy. Po ucieczce z więzienia Piotr wyjechał z Jerozolimy, jednak Dzieje Apostolskie nie podają dokąd się udał. Od tego momentu jego losy są trudne do odtworzenia w szczegółach. Tradycyjne przekazy są jednak zgodne, że Piotr ostatecznie przybył do Rzymu i zmarł na Wzgórzu Watykańskim ukrzyżowany głową do dołu, gdyż mówił, iż nie jest godzien umrzeć jak Chrystus. Senator Marcellus, wierny uczeń Piotra, zdjął go z krzyża i pochował we własnym grobowcu. Później na tym miejscu postawiono kościół. Dziś, według tradycji, w tym miejscu stoi Bazylika św. Piotra. Wykopaliska przeprowadzone w jej podziemiach pozwoliły na odnalezienie grobu Wielkiego Rybaka.

Paweł Lisicki–polski dziennikarz, publicysta, eseista i tłumacz literacki, od 2013  roku redaktor naczelny tygodnika „Do Rzeczy” w swojej najnowszej książce ,,Grób Rybaka" dokładnie opowiada o największym odkryciu archeologicznym XX wieku i największym odkryciu archeologicznym w dziejach Kościoła. Ujawnia efekty śledztwa, cofa się w przeszłość, by ukazać źródła. Zebrane dokumenty, przekazy, wspomnienia, a także odkrycia archeologów i architektów wskazują na to, że Szymon Piotr założył rzymski Kościół i zginął w Wiecznym Mieście. Zostawił następców, którzy strzegli jego grobu aż do czasów, gdy w IV wieku została na nim ufundowana przez Konstantyna bazylika, a później w XVI i XVII wieku, po jej zburzeniu, zbudowano bazylikę watykańską.

W miejscu przesiąkniętym krwią pierwszych chrześcijan postawiono bazylikę. Kiedyś w tym miejscu nie było murów, chodników, pokrytych trawertynem ścian, a tylko ziemia, gaje, łąki i porozrzucane wszędzie ciała męczenników-odciętych od krzyży, spalonych, pokłutych, zhańbionych i podeptanych. W 1950 roku papież Pius XII poinformował, że pod posadzką bazyliki odkryto grób Apostoła. W 2013 roku papież Franciszek pokazał część kości świętego. Media bardzo sceptycznie podawały te informacje, a część archeologów podważała autentyczność szczątków. W Polsce informacje na ten temat pojawiły się tylko w kilku artykułach prasowych. Większość ludzi nie słyszała o tajemnicy watykańskich podziemi.

Choć wiele wydarzeń związanych z odkryciem grobu świętego Piotra wydaje się  wprost niewiarygodne i obciążone zbyt dużą ilością zbiegów okoliczności, to jednak trzeba przyznać, że zwłoki świętego Piotra znajdują się tam, gdzie powinny być, gdzie setki milionów ludzi przez wieki pielgrzymowało, bo znajdował się tam Apostoł. Jak przyznaje autor, chciałby, aby każdy kto przeczyta książkę zyskał pewność, że pod obecnym ołtarzem bazyliki znajdują się szczątki Rybaka z Galilei. Dodam, że książka jest bardzo starannie i ładnie wydana oraz zadbano o każdy graficzny detal:)


Książkę można kupić w Księgarni Ludzi Myślących

Wydawnictwo Fronda

Tytuł: „Grób rybaka”
Podtytuł: „Śledztwo w sprawie największej tajemnicy watykańskich podziemi”
Autor: Paweł Lisicki
Wydawca: Wydawnictwo Fronda
Typ oprawy: miękka ze skrzydełkami
Data premiery: 24 maja 2019
Język wydania: polski
EAN: 9788380794603
Liczba stron: 440
Wymiary: 160 × 225 mm
Cena: 49,90 zł
Cytaty: str. 16

24 komentarze:

  1. O chętnie bym tą książkę przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naszym prostym zyciu milosc odgrywa bardzo szczególna role. Teraz jestesmy w stanie uczynic twoje zycie milosne zdrowym i nie ma miejsca na zadne klopoty. Wszystko to jest mozliwe dzieki AGBAZARA TEMPLE OF SOLUTION. Pomógl mi rzucic zaklecie, które przywrócilo mojego zaginionego kochanka z powrotem na 48 godzin, które zostawily mnie dla innej kobiety. mozesz takze skontaktowac sie z nim ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp / Call: ( +2348104102662 ), i byc szczesliwym na wieki, tak jak teraz z jego doswiadczeniem.

      Usuń
    2. Odzyskaj miłość z powrotem Zaklęcie Dr Obodo, które działa właściwie ... przygnębiające i bolesne, gdy odsuwasz się od swojej miłości i starasz się ją odzyskać. informacje (234 8155 425481 templeofanswer @hotmail . co . uk)

      Usuń
  2. Publikacja porusza bardzo ciekawy temat. Jeśli będę miała okazję to na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dzieki niej zgłębić temat, jest bogato ilustrowana, bardzo ładnie wydana. Miłej niedzieli :)

      Usuń
  3. Mimo iż osobą zbytnio religijną nie jestem, to religią sama w sobie i jej historią lubię się czasem zainteresować, zapiszę sobie ten tytuł. Czegoś więcej o św. Piotrze chętnie się dowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto poznawać ciekawe historie. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam tę książkę ale jakoś nie mialam przekonania co do niej. Obawiałam się, że jest kiepsko wydana a tu takie zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo starannie wydana, zadbano o każdy detal graficzny. Znalazłam w tekście dwie literówki, ale poza tym nie ma się do czego przyczepić.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Jeśli interesuje Cię taka tematyka, to polecam.

      Usuń
  7. Ogromnie chciałam przeczytać tę książkę, ale zapomniałam odpisać wydawnictwu. Byłam w Rzymie w Watykanie, więc tym bardziej chciałabym zapoznać się z tym tytułem i zobaczyć co w trawie piszczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. To świadectwo, które powiem każdemu, aby usłyszał. Byłem żonaty od czterech lat i piątego roku mojego małżeństwa, inna kobieta miała zaklęcie, aby zabrać mojego kochanka ode mnie, a mój mąż zostawił mnie i dzieci, a my cierpieli przez 2 lata, dopóki nie miałem na myśli stanowiska, na którym to mężczyzna Dr.WEALTHY pomógł komuś i postanowiłem dać mu próbę pomocy w zabraniu mojego kochanego Męża do domu i uwierz mi, po prostu wysyłam mu swoje zdjęcie i mojemu mężowi, a po 48 godzinach, jak mi powiedział, widziałem do domu wjechał samochód i oto był mój mąż, a on przyjechał do mnie i do dzieci i dlatego cieszę się, że każdy z was jest podobny do tego mężczyzny i ma swojego kochanka z powrotem do siebie. Email: wealthylovespell@gmail.com możesz również skontaktować się z nim lub whatsApp go onthis +2348105150446 dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń
  9. W JAKI SPOSÓB PRZYWRÓCIĆ SWOJEGO ZWROTU TRWAŁO „Zaklęcie miłosne od Dr.Ogudugu sprowadziło mojego męża z powrotem”.
    Po 12 latach małżeństwa ja i mój mąż byliśmy w Stanach Zjednoczonych w Kalifornii, aby być z inną kobietą. Czułem, że moje życie się skończyło. Próbowałem być z mężem i nie mogłem kontrolować moich bólów. Każdego dnia i każdej nocy myślę, że nie mogę wrócić do przyszłości. Bardzo się martwiłem i nie mogłem znaleźć na to słowa. Dr.Ogudugu może pomóc szybko odzyskać ex. Więc czułem, że powinienem spróbować. Skontaktowałem się z nim dla mnie zaklęcie Permanent Love. Dwa (2) dni później mój mąż jest naprawdę mną, taki niesamowity, taki niesamowity! Tak właśnie wrócił, on i mój ojciec. Od tego dnia nasze małżeństwo było czymś więcej, wszystko dzięki dr. Ogudugu. Jest tak potężny i postanowił podzielić się moją historią w Internecie, że Dr.Ogudugu jest prawdziwym rzucającym zaklęcia, który zawsze będzie się modlił przez długi czas, jeśli będziesz potrzebować swojego kochanka z powrotem lub szybko uratować swoje małżeństwo. Nie płacz już, skontaktuj się teraz z tym potężnym rzucającym zaklęcia Dr.Ogudugu. Oto jego kontakt: Zadzwoń / WhatsApp go: +27663492930 Wyślij mu e-mail na adres: greatogudugu@gmail.com, twoja życzliwość nigdy nie zostanie zapomniana.

    Anela Scott z Niemiec.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chcę skorzystać z tej złotej okazji, by docenić świetnego rzucającego zaklęcia, zwanego DR JJ, za to, że pomógł mi odzyskać mój związek z moim byłym mężem, który odszedł i rzucił mnie dla innych kobiet kilka miesięcy temu. Naprawdę go tak bardzo kocham, a moje serce było bardzo zranione moje życie zostało rozbite bez niego w życiu, jeden z moich fatalnych przyjaciół, który przedstawił mnie temu potężnemu rzucającemu zaklęcia, z którym się skontaktowałem, wykonał dla mnie potężne zaklęcie iw ciągu 24 godzin Ku mojemu największemu zaskoczeniu mój były mąż wrócił do domu na kolanach że powinienem znaleźć miejsce w moim sercu, aby mu wybaczyć, byłem naprawdę zaskoczony i zszokowany, gdy mój były mąż uklęknął, prosząc o wybaczenie i aby go przyjąć z powrotem. Naprawdę brakuje mi wyrazu i nie wiem, jak bardzo przekazać wam moje uznanie DR.J.J, jesteście Bogiem posłanym, aby przywrócić zerwany związek. A teraz jestem teraz radosną kobietą. E-mail: Przez: jjspirtualttemple@gmail.com Każdy, kto ma ten sam problem lub ma trudności w małżeństwach, powinien skontaktować się z dr JJ Nie szkodzić w próbie, jestem teraz przekonany, ja uwierzcie mu tak bardzo teraz: jjspirtualttemple@gmail.com, whatsapp go na +491631006283
     dzisiaj lub Zadzwoń do niego pod numer +2348052030470

    OdpowiedzUsuń
  11. W naszym prostym zyciu milosc odgrywa bardzo szczególna role. Teraz jestesmy w stanie uczynic twoje zycie milosne zdrowym i nie ma miejsca na zadne klopoty. Wszystko to jest mozliwe dzieki AGBAZARA TEMPLE OF SOLUTION. Pomógl mi rzucic zaklecie, które przywrócilo mojego zaginionego kochanka z powrotem na 48 godzin, które zostawily mnie dla innej kobiety. mozesz takze skontaktowac sie z nim ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp / Call: ( +2348104102662 ), i byc szczesliwym na wieki, tak jak teraz z jego doswiadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przede wszystkim, dziękuję doktorowi Агбазаре za to, że oddał mi mojego ukochanego w ciągu 48 godzin. Nie mam nic do powiedzenia, jak tylko podziękować i powiedzieć, że jestem szczęśliwy.. Moja ukochana traktuje mnie lepiej, i spędza większość swojego czasu ze mną teraz mówi mi, jak bardzo mnie kocha, niż kiedykolwiek wcześniej.. Jeśli masz jakiekolwiek problemy ze swoim kochankiem, skontaktuj się z lekarzem Агбазарой e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp +2348104102662, bo on jest rozwiązaniem wszystkich problemów w relacjach

    OdpowiedzUsuń
  13. O MÓJ BOŻE!!! To z pewnością szokujące i prawdziwe świadectwo życia ... Nazywam się Doretta Allison. Odwiedziłem forum tutaj w Internecie w dniu 07 marca 2020 r. I widziałem cudowne świadectwo tego potężnego i wielkiego rzucającego zaklęcia, zwanego DR OGUNDELE, na forum udostępnionym przez inną kobietę. Nigdy w to nie wierzyłem, ponieważ nigdy nie słyszałem ani nie nauczyłem się czegokolwiek o magii lub zaklęciach wcześniej. Żadna dusza nie byłaby w stanie wpłynąć na mnie o magicznych zaklęciach, dopóki DR OGUNDELE nie zrobi tego dla mnie i nie przywróci mi małżeństwa z 8 lat rozpadu i przyprowadzi męża z powrotem do mnie w ciągu 24 godzin, kiedy czytałem o nim wcześniej w Internecie, zrobił to samo dla mnie. Byłem naprawdę zdziwiony i zszokowany, gdy mój mąż ukląkł błagając o wybaczenie i bym go przyjął z powrotem .. Jestem naprawdę niski wyrażeń, i nie wiem, jak bardzo mogę przekazać wam moje uznanie DR OGUNDELE, jesteście Bogiem posłanym do mnie i całej mojej rodziny. A teraz znów jestem radosną kobietą. Zgodziłem się z nim, aby dzielić się jego nazwiskiem na każdym forum, dlatego dzielę się tym świadectwem tutaj, jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy w skontaktowaniu się z Dr Ogundele z WhatsApp lub Viber Chat: +27638836445.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail. com ) możesz również Whatsapp na ten numer( +234 810 410 2662 )

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail. com ) możesz również Whatsapp na ten numer( +234 810 410 2662 )

    OdpowiedzUsuń
  16. Moje serce zostało złamane. Nigdy nie wierzyłem, że odzyskam moją byłą ponownie, dopóki Dr Trust nie przyprowadził mojej byłej w ciągu 24 godzin z potężnym zaklęciem miłosnym. Jest niezawodny, aby uzyskać pozytywny wynik, skontaktuj się z rzucającym zaklęcia dla zaklęcia miłosnego na e-mail: {placeofsolutiontemple@gmail.com} lub WhatsApp na + 1 443 281 3404

    OdpowiedzUsuń
  17. Tengo mucha alegría y emoción en mí, soy torpey clare, feliz con mi matrimonio, no hasta que mi esposo comenzó a escuchar chismes de mí no siendo fiel a nuestros votos matrimoniales, traté de hacerle entender que eran chismes y mentiras, pero perdió el amor, la confianza y la confianza en nosotros. Entonces nos convertimos en parejas fastidiosas, y luego solicitamos el divorcio, más tarde, nos separamos. años después de nuestro divorcio, traté de vivir una vida normal sin él, pero no pude, así que comencé una búsqueda sobre cómo recuperar a mi ex esposo, luego me llamaron, BaBa ogbogo, un gran hombre altamente espiritual que lanzó un el amor me hechizó e hizo que mi EX volviera a mí. Estoy abrumado, así que dejo su contacto aquí para aquellos que tienen problemas de relación y matrimonio, para que pueda ayudar con grandes trabajos. Correo electrónico: greatbabaogbogotemple@gmail.com. O su número de WhatsApp ... +2349020168697. Póngase en contacto con él, vea cuán grande y poderoso es. También ayuda en estos asuntos ...

    (1) Detener el divorcio.
    (2) Fin de la esterilidad.
    (3) Buena suerte Hechizo.
    (4) Hechizo de matrimonio.
    (5) Deshacerse de los problemas espirituales.

    OdpowiedzUsuń