środa, 18 sierpnia 2021

DZIEŃ Z POEZJĄ #1 Marcin Pakuła


Wszystko co nas otacza, czego doświadczamy, emocje przepływające przez nasze serce i spostrzeżenia bombardujące codziennie nasze zmysły możemy wyrazić między innymi za pośrednictwem wierszy. Postanowiłam dzielić się z Wami wierszami, które mnie poruszyły i publikować je w cyklu: DZIEŃ Z POEZJĄ. 

Planuję udostępniać wiersze znanych poetów, ale także debiutantów i osób piszących do tzw. szuflady. Na początek wiersz Marcina Pakuły, od którego zrodził się pomysł na DZIEŃ Z POEZJĄ. Mam nadzieję, że ten cykl przypadnie Wam do gustu, a swoimi spostrzeżeniami podzielicie się w komentarzach:)



KOLORY ŚWIATA

Niebo i moje oczy są niebieskie
Zielone są trawy i liście na drzewach
Żółte jest słońce i żółte są moje skarpety
Czerwona jest moja krew i moja koszulka
Biała jest moja dusza i białe są też moje emocje
Brązowe mam buty, brązowe mam meble
Pomarańczową mam marchewkę
Ale najwięcej to mam czarnego
Trochę życia, trochę doświadczeń
Ale nigdy nie tracę kolorów
Bo moje życie nabiera rozpędu
Gdy bawię się kolorami słów
Które opisują moje tchnienie
Małe słowa a to wszystko co mam.

                                                       Marcin Pakuła




*Wiersz udostępniony za zgodą autora Marcina Pakuły.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł. Szkoda, że tak mało czytamy poezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało czytamy wierszy, a przecież tak wiele emocji i doświadczeń ich twórców zawierają.

      Usuń
  2. Super pomysł! Ostatnio wpada mi w ręce sporo wierszy - dłuższych, krótszych, współczesnych i staroci. Ale wszystkie są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten pomysł. Sama publikuję wpisy z poezją raz w miesiącu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak to będzie u mnie z regularnością, ale zamierzam co jakiś czas publikować wpisy z wierszami.

      Usuń