środa, 27 maja 2020

,,REGUŁA LUKRECJI"-ELIZA KORPALSKA


Źródło

Anna Litewski o pseudonimie Lukrecja zostaje szefową Specjalnej Agencji Wywiadowczej. Objęcie tak wysokiego stanowiska kosztowało ją wiele zachodu, bo dążyła do celu po trupach. Po czystkach kadrowych otacza się nowymi ludźmi. Zatrudnia między innymi niewidomego arcyinteligentnego Antony'ego Moora, który ma jej zjednywać ludzi i wykorzystywać umiejętności hakerskie. Lukrecja wie, że wrogowie czyhają na nią z każdej strony, dlatego myli tropy, zmienia decyzje. Staje się coraz bardziej podejrzliwa, nerwowa i z wolna popada w obsesję, gdyż spodziewa się zamachu na swoje życie. Wrogowie są tuż, tuż...

Swoją uwagę w tej powieści kryminalnej zwróciłam szczególnie na kreacje bohaterów, które są wyraziste i charakterne. Chociaż główna bohaterka, Lukrecja jakoś niezbyt dawała się polubić, bo popadała ze skrajności w skrajność, to polubiłam Paula Horna, kapitana Specjalnej Agencji Wywiadowczej, który obudził się ze śpiączki, w którą zapadł po tym, jak został zmaltretowany i zostawiony przy drodze na pewną śmierć. Horn mozolnie uczy się chodzić i ćwiczy formę po zapaści. Silny mężczyzna, as wywiadu, ponadprzeciętnie wysportowany, szybki i bystry, nie stroniący od ryzyka i wysokiego poziomu adrenaliny, kpiący z niebezpieczeństw, igrający z życiem zaczyna doceniać swoje ciało oraz umysł dopiero, gdy prawie stracił życie. Cierpienie, choroba, żmudna rehabilitacja, by dojść do sprawności fizycznej i psychicznej napędza nienawiść do Anny Litewski, która zakpiła z jego uczuć, ambicji i wykorzystała go do zrealizowania swoich planów, a potem wydała na niego wyrok. Ciekawym bohaterem był dla mnie Słowak, Libor Kovacz. Milczący, zacięty, zuchwały przestępca bez pieniędzy i koneksji, ale z ogromnym pragnieniem, by zaistnieć. Nie był tchórzem, ale nie wyrywał się z niepotrzebną odwagą. Nigdy nie występował wprost, z otwartą przyłbicą. Nauczyła go tego egzystencja w kanałach życia. Gromadził wokół siebie ludzi, których przyciągał siłą i udanymi akcjami. Po śmierci padrino Tao Guna w świecie przestępczym następują przetasowania i rozpoczyna się walka o wpływy z przerzutów narkotyków oraz broni. Przed Kovaczem otwierają się wtedy nowe możliwości, by wspiąć się na szczyt. Są też inni bohaterowie zasługujący na wspomnienie, jak Kornelia Huckelberry, która mogła zrobić dowolne głupstwo lub postąpić w sposób społecznie nieakceptowalny, gdyż zależało jej tylko na odnalezieniu syna, czy też Antony Moor, słoneczny, życzliwy, roześmiany, logiczny, przenikliwy i charyzmatyczny przyboczny haker Likrecji.

,,Reguła Lukrecji" to dobra powieść kryminalna o wartkiej akcji i wyrazistych bohaterach. Pełno w niej spisków, nieszczerych koalicji, zemsty, nieufności, woli życia, ludzi żyjących na marginesie społeczeństwa, przestępczych procederów i agentów wywiadu. Czyta się bardzo szybko i aż kreci się w głowie od nietuzinkowych postaci:)




Oficynka


Tytuł: Reguła Lukrecji
Autor: Eliza Korpalska
Wydawnictwo: Oficynka
Cykl: Lukrecja (tom 2)
Seria: Być jak Jack Reacher
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Data wydania: 2020-06-30
ISBN: 9788365891853
Cytaty: str. 22

22 komentarze:

  1. Na pewno zachęcają mnie nietuzinkowe postacie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy bohater jest inny, zachowuje się w charakterystyczny dla siebie sposób.

      Usuń
    2. Nazywam się Agure Maja Marian, nigdy nie myślałem, że znów się uśmiechnę, Mój mąż zostawił mnie z dwójką dzieci na prawie rok, Cały wysiłek, by go przywrócić, nie powiódł się Myślałem, że nie zobaczę go ponownie, dopóki nie poznam kobiety zadzwonił do Jullie, która powiedziała mi o rzucającym zaklęcia dr ADELEKE, Dała mi swój adres e-mail i numer telefonu komórkowego, a ja skontaktowałem się z nim, a on zapewnił mnie, że w ciągu 48 godzin mój mąż wróci do mnie, w mniej niż 48 godzin mój mąż wrócił zaczęłam błagać o wybaczenie, mówiąc, że to dzieło diabłów, więc do tej pory jestem zaskoczona tym cudem, nie mogłam wyobrazić sobie, ale jak tylko zaklęcie zostało rzucone, zaszłam w ciążę i urodziłam moje trzecie dziecko, jeśli ty potrzebujesz pomocy od niego, możesz skontaktować się z nim przez e-mail: aoba5019@gmail.com lub WhatsApp lub zadzwonić do niego teraz: +27740386124

      Usuń
  2. Brzmi naprawdę zachęcająco, ale musiałabym zacząć od pierwszej części. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zacząć od pierwszego tomu, ale czytając drugi też nie umyka zbyt wiele, gdyż jest dużo retrospekcji.

      Usuń
  3. coś dla mnie jak się cszybko czyta ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Książką bardzo mnie zaciekawiłaś :D Dzięki, że o niej napisałaś :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby piszesz pochlebnie, a jednak jakoś mnie nie przekonałaś. Nie wiem, coś mnie tutaj odrzuca. No i to drugi tom serii, wiec wypadałoby zacząć od pierwszego... Nie, ja podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej czyta się serię po kolei, ale w książce jest dużo retrospekcji, więc i tak zbyt dużo nie ucieka z treści. Książkę oceniam ogólnie na dobrą.

      Usuń
  6. Tym razem chyba nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kryminały lubię więc jak najbardziej dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie.. Dawno nie czytałam żadnego kryminału:)) Może sięgnę ale z pewnością polecę mojej mamie:)))
    Pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat nie lubię, kiedy w książce jest dużo nietuzinkowych postaci, więc tym razem nie będę szukała polecanej przez Ciebie książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niedługo będę czytać tę książkę i jestem bardzo ciekawa czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę żałuję, że nie zamówiłam tej książki, kiedy mogłam :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa jestem bohaterów, chociaż pewnie powinnam się rozejrzeć za pierwszym tomem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nazywam się Agure Maja Marian, nigdy nie myślałem, że znów się uśmiechnę, Mój mąż zostawił mnie z dwójką dzieci na prawie rok, Cały wysiłek, by go przywrócić, nie powiódł się Myślałem, że nie zobaczę go ponownie, dopóki nie poznam kobiety zadzwonił do Jullie, która powiedziała mi o rzucającym zaklęcia dr ADELEKE, Dała mi swój adres e-mail i numer telefonu komórkowego, a ja skontaktowałem się z nim, a on zapewnił mnie, że w ciągu 48 godzin mój mąż wróci do mnie, w mniej niż 48 godzin mój mąż wrócił zaczęłam błagać o wybaczenie, mówiąc, że to dzieło diabłów, więc do tej pory jestem zaskoczona tym cudem, nie mogłam wyobrazić sobie, ale jak tylko zaklęcie zostało rzucone, zaszłam w ciążę i urodziłam moje trzecie dziecko, jeśli ty potrzebujesz pomocy od niego, możesz skontaktować się z nim przez e-mail: aoba5019@gmail.com lub WhatsApp lub zadzwonić do niego teraz: +27740386124

    OdpowiedzUsuń
  14. Tengo mucha alegría y emoción en mí, soy torpey clare, feliz con mi matrimonio, no hasta que mi esposo comenzó a escuchar chismes de mí no siendo fiel a nuestros votos matrimoniales, traté de hacerle entender que eran chismes y mentiras, pero perdió el amor, la confianza y la confianza en nosotros. Entonces nos convertimos en parejas fastidiosas, y luego solicitamos el divorcio, más tarde, nos separamos. años después de nuestro divorcio, traté de vivir una vida normal sin él, pero no pude, así que comencé una búsqueda sobre cómo recuperar a mi ex esposo, luego me llamaron, BaBa ogbogo, un gran hombre altamente espiritual que lanzó un el amor me hechizó e hizo que mi EX volviera a mí. Estoy abrumado, así que dejo su contacto aquí para aquellos que tienen problemas de relación y matrimonio, para que pueda ayudar con grandes trabajos. Correo electrónico: greatbabaogbogotemple@gmail.com. O su número de WhatsApp ... +2349020168697. Póngase en contacto con él, vea cuán grande y poderoso es. También ayuda en estos asuntos ...

    (1) Detener el divorcio.
    (2) Fin de la esterilidad.
    (3) Buena suerte Hechizo.
    (4) Hechizo de matrimonio.
    (5) Deshacerse de los problemas espirituales.

    OdpowiedzUsuń