środa, 9 grudnia 2015

,,GNIEW JEST ENERGIĄ. MOJE ŻYCIE BEZ CENZURY" - JOHN LYDON

Źródło
                                                           
John Lydon, znany też jako Johnny Rotten, to słynny muzyk zespołu Sex Pistols i Public Image Ltd. W swojej autobiografii pt.,,Gniew jest energią. Moje życie bez cenzury" przedstawia w bardzo szczery sposób historię swojego życia i kariery.

Zaczyna od narodzin w styczniu 1956 roku w Holloway, dzielnicy Londynu i opisuje to w swój specyficzny sposób.
,,Pochodzę z kubła na śmieci. Urodziłem się i dorastałem w syfiastym zaułku na północy Londynu, który wyglądał tak, jak wyobrażacie sobie dzisiejszą Rosję. Wszystko było tam pod kontrolą. Nawet przypuszczenie, że jesteśmy kontrolowani. A ludzie przychodzili na świat w tym gównosystemie, jak mówi się na Jamajce, przekonani, że inni mają prawo dyktować im, co robić."

Jako dziecko irlandzkich imigrantów miał trudne dzieciństwo w wielodzietnej rodzinie i przeżycia nieodpowiednie dla małego chłopca, których nigdy nie mógł wymazać z pamięci. Jednak bez względu na głód i ubóstwo, jakie panowało w okresie jego dzieciństwa, gdy kraj odbudowywano po zniszczeniach II wojny światowej, był szczęśliwy. Opowiada w barwny i czasem szokujący sposób o kolejnych etapach swojego życia.

Wspomina początki przyjaźni z Sidem Viciousem i spędzanie w młodości weekendów na chodzeniu po klubach, aby posłuchać różnych zwariowanych zespołów np. Can, The Pink Fairies, Black Sabath, Alice Cooper.
,,Chodziłem na ich koncerty, żeby się wyszaleć. Zastygałem skulony, nagle wyskakiwałem do góry i wariowałem."

John Lydon był indywidualnością. Wyglądem zawsze odbiegał trochę od przyjętych norm i wywoływało to skrajne reakcje u innych osób. Zdarzało się, że musiał z tego powodu uciekać przed kibolami, gdyż jego zielone włosy, lawendowe T-shirty z wyciętymi otworami na sutki, czy też złote bransolety i psia obroża na szyi działały na nich jak płachta na byka.

W autobiografii znajdują się oczywiście informacje o powstaniu zespołu Sex Pistols w 1975 roku, trasach koncertowych, nagrywaniu utworów, zadymach po koncertach, narkotykach, powszechnym oburzeniu po ukazaniu się singla ,,God Save the Queen" z obrazoburczym tekstem, atakach na członków zespołu i wiele innych wydarzeń oraz anegdot. Swoje wspomnienia John Lydon kończy na 2013 roku.

,,Gniew jest energią. Moje życie bez cenzury" to wyjątkowo szczera autobiografia napisana prostym i dosadnym językiem, w której autor odsłania tajemnice swoje, rodziny i współpracowników. Sytuacje z życia opisane są w groteskowy sposób, a humor zabarwiony jest ironią, co sprawia, że książkę czyta się bardzo dobrze. Zawiera ona też wiele niepublikowanych do tej pory zdjęć.
Polecam:)




Za książkę dziękuję Wydawnictwu InRock.


Tytuł: Gniew jest energią. Moje życie bez cenzury
Autor: John Lydon

Współpraca: Andrew Perry
Wydawnictwo: InRock
Tłumaczenie: Wiesław Weiss
Tytuł oryginału: Anger is an energy: My life uncensored
Data wydania: 10 listopada 2015
ISBN9788364373268
Liczba stron: 624
Kategoria: biografia/autobiografia/pamiętnik
Cytaty: str. 11, 91

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz