czwartek, 20 lutego 2020

,,DOBRE ŻONY"-LOUISA MAY ALCOTT


Dobre zony_500
Źródło

,,Dobre żony" to kontynuacja powieści ,,Małe kobietki", której głównymi bohaterkami były cztery siostry-Meg, Jo, Beth i Amy. Od ostatnich wydarzeń minęły trzy lata i w sumie niewiele zmieniło się w rodzinie Marchów, ale dziewczęta wydoroślały i stały się młodymi kobietami, a mężczyźni wrócili z wojny i starają się na nowo ułożyć swoje życie.

Główne bohaterki są takie same jak w poprzedniej części, tylko że doroślejsze i mają inne  problemy. Przeżywają pierwsze miłości, stają się kobietami i żonami. Jo oddaje się pisaniu do gazety. Beth po przejściu ciężkiej szkarlatyny znów wypełnia po cichu obowiązki i stara się każdemu pomóc. Amy olśniewa i chłopcy czule do niej wzdychają. Meg wypiękniała, nauczyła się gospodarować i wspólnie z Johnem urządza wspólne gniazdko. Pani March jest nadal żwawa i wesoła, krząta się wokół swoich córek oraz męża, kóry poświęca się książkom i małej parafii, której jest duchowym przewodnikiem. Pan March jest pocieszycielem i doradcą nie tylko dla swojej rodziny, ale także dla parafian, którzy zwierzają mu się z wątpliwości i trosk. Choć perypetie bohaterów ukazane są sielankowo, to jednak pod tym płaszczykiem szczęścia przebijają się sprawy smutne, problematyczne i wzruszające.

,,Dobre żony" utrzymane są w takim samym stylu jak ,,Małe kobietki". Sentymentalna, urocza, przesłodzona w dużej części powieść, ale jest to książka z XIX wieku, więc należy moim zdaniem wyobrazić sobie przy jej czytaniu tamtą epokę, aby lepiej wczuć się i zrozumieć przesłanie autorki. Jest to prosta, klasyczna historia, ale napisana zgrabnym i ładnym językiem, który sprawia, że  z przyjemnością poznaje się losy rodziny Marchów. Na szczególną uwagę zasługuje piękne, staranne i stylizowane na dziewiętnastowieczną epokę wydanie książki. Z wielką przyjemnością ją czytałam:)



WPISY POWIĄZANE: ,,Małe kobietki"-Louisa May Alcott


Wydawnictwo MG

Tytuł: Dobre żony. Wydanie ilustrowane
Autor: Louisa May Alcott
Cykl: Małe kobietki (tom 2)
Kategoria: literatura piękna
Liczba sron: 600
Tytuł oryginału: Good wives
Data wydania: 2020-01-15
Data 1. wyd. pol.: 1992-01-01
ISBN: 9788377795972
Tłumacz: Zofia Grabowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo MG

18 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze Małych kobietę, więc kontynuację musi poczekać na swoją kolej. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zacząć od pierwszego tomu, bo ważna jest tutaj kolejność.

      Usuń
    2. Nie wiem, jak to wytłumaczyć ... Jestem przytłoczony szczęściem, mówisz to i zdarza się dr Adeleke ... Omg! To jest bardziej jak cud. JesteśCie Bogiem posłanym do mnie... Kocham was i zawsze będę świadczył o waszych usługach dla innych ludzi, którzy również borykają się z problemami małżeńskimi. Przez całe życie składasz żywe świadectwo. Mój człowiek powrócił zgodnie z twoim słowem. Wszystko dzięki Tobie, dr Adeleke. Zawsze będę ci wdzięczny, błogosławię cię, błogosławię was! Zdrowia!!! Każdy, kto ma podobny problem w swoim domu małżeńskim powinien skontaktować się z tym wielkim caster zaklęcie, może to być pomocne. Skontaktuj się z dr Adeleke na swojej stronie internetowej lub e-mail.
      Adres e-mail: aoba5019@gmail.com
      Zadzwoń / WhatsApp numer: + 27740386124

      Usuń
    3. Dzień dobry Nazywam się Mike Mougar jestem tutaj, aby podzielić się wielkim świadectwem mojego życia byłem leczyć z HIV przez lekarza Nazwa DR ADELEKE i zostały HIV dodatnie dla 5 lat widziałem lekarza E-mail w Internecie, więc skontaktować się z nim i wyjaśnić mu i śledzić instrukcje oto 6 dni później po zażyciu leku poszedłem na tekst HIV ku mojemu zaskoczeniu to negatywne mojej rodziny lekarz był zaskoczony mój mąż, który mnie porzucił był zaskoczony mój brat, jeśli nie, że jesteś pozytywny proszę doradzię, aby skontaktować się z nim teraz i zobaczyć dla siebie jego e-mail jest aoba5019gmail.com, a także można skontaktować się z nim na WhatsApp +27740386124 

      Usuń
    4. Nazywam się Agure Maja Marian, nigdy nie myślałem, że znów się uśmiechnę, Mój mąż zostawił mnie z dwójką dzieci na prawie rok, Cały wysiłek, by go przywrócić, nie powiódł się Myślałem, że nie zobaczę go ponownie, dopóki nie poznam kobiety zadzwonił do Jullie, która powiedziała mi o rzucającym zaklęcia dr ADELEKE, Dała mi swój adres e-mail i numer telefonu komórkowego, a ja skontaktowałem się z nim, a on zapewnił mnie, że w ciągu 48 godzin mój mąż wróci do mnie, w mniej niż 48 godzin mój mąż wrócił zaczęłam błagać o wybaczenie, mówiąc, że to dzieło diabłów, więc do tej pory jestem zaskoczona tym cudem, nie mogłam wyobrazić sobie, ale jak tylko zaklęcie zostało rzucone, zaszłam w ciążę i urodziłam moje trzecie dziecko, jeśli ty potrzebujesz pomocy od niego, możesz skontaktować się z nim przez e-mail: aoba5019@gmail.com lub WhatsApp lub zadzwonić do niego teraz: +27740386124

      Usuń
  2. Od czasu do czasu zaglądam do takich nostalgicznych książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepła, nostalgiczna opowieść z XIX wieku, można się wyluzować przy jej czytaniu.

      Usuń
  3. Mnie się bardziej podobały "Małe kobietki", niemniej i "Dobre żony" uważam za przyjemną lekturę. I faktycznie, wydanie jest piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydanie jest rewelacyjne, doskonałe na prezent.

      Usuń
  4. Długo nie mialam pojecia, ze taka książka wogole powstala. Za to czesc pierwsza bardzo znana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pierwsza część z pewnością jest bardziej znana, ale to chyba ogólnie taki trend jeśli chodzi o serie.

      Usuń
  5. Raczej nie skuszę się na przeczytanie, bo zbytnio mnie nie zaciekawiło.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach Małe Kobietki, jak mi się spodobają, machnę i kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam wszystkich, nazywam się Aisha Sadat i jestem tutaj, aby poświadczyć dobre dzieła BABA NOSA UGO ze świątyni w Karnataka, ponieważ moje szczęście zostało przywrócone, jestem małżeństwem od około 11 lat, do momentu, w którym mój mąż zaczął zachowywać się dziwnie, a potem zostawił mnie i nasze 2 dzieci innej kobiecie na ponad 6 miesięcy, nigdy nie wiedziałem, że miał romans z inną kobietą, ta kobieta chce czerpać moje szczęście i wszystko, nad czym pracowałem, miałam ochotę skończyć to wszystko. Szukając rozwiązania, natknąłem się na kilka zeznań na temat Spellcaster w Internecie.
    Niektórzy zeznawali, że przywiózł swojego kochanka Ex, inni zeznawali, że rozwiązuje on wszelkiego rodzaju problemy duchowe, ziołolecznictwo na choroby takie jak Fybroid, astma, choroby przenoszone drogą płciową, choroby nerek, cukrzyca, zaburzenia erekcji, wygrana na loterii. Nigdy nie wierzyłem w czarnoksiężnika, ale nie miałem opcji, ponieważ szukałem wszędzie rozwiązania, więc dostałem e-mail BABA NOSA UGO z Testimonies online i postanowiłem spróbować.
    Skontaktowałem się z nim przez e-mail i wyjaśniłem mu swój problem, powiedział mi, co muszę zrobić, i zrobiłem tak, jak mi polecił, przygotowałem coś do użycia, zrobił prawie wszystko sam, właściwie wątpiłem, kiedy powiedział mi, że powinienem się spodziewać dobrych wiadomości, minęło mniej niż 14 dni, kiedy mój mąż zadzwonił do mnie po tak długim czasie. Wrócił przepraszając i prosząc o wybaczenie, wszystko było jak sen, wybaczyłem mu i teraz jesteśmy jeszcze bardziej szczęśliwi niż kiedykolwiek wcześniej.
    Chciałbym bardzo podziękować BABA NOSA UGO za jego życzliwą pomoc, nigdy nie spodziewałem się tak wspaniałej pracy duchowej i nie przestanę dzielić się jego świadectwem. Jeśli masz jakieś problemy duchowe i szukasz prawdziwego i prawdziwego Czarnoksiężnika, skontaktuj się z BABA NOSA UGO, a będziesz zadowolony, że to zrobił.

    E-mail: nosaugotemple@gmail.com / nosaugotemple@net-c.com

    WhatsApp: +37258031247

    Viber: +2347066853060

    https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem, jak to wytłumaczyć ... Jestem przytłoczony szczęściem, mówisz to i zdarza się dr Adeleke ... Omg! To jest bardziej jak cud. JesteśCie Bogiem posłanym do mnie... Kocham was i zawsze będę świadczył o waszych usługach dla innych ludzi, którzy również borykają się z problemami małżeńskimi. Przez całe życie składasz żywe świadectwo. Mój człowiek powrócił zgodnie z twoim słowem. Wszystko dzięki Tobie, dr Adeleke. Zawsze będę ci wdzięczny, błogosławię cię, błogosławię was! Zdrowia!!! Każdy, kto ma podobny problem w swoim domu małżeńskim powinien skontaktować się z tym wielkim caster zaklęcie, może to być pomocne. Skontaktuj się z dr Adeleke na swojej stronie internetowej lub e-mail.
    Adres e-mail: aoba5019@gmail.com
    Zadzwoń / WhatsApp numer: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry Nazywam się Mike Mougar jestem tutaj, aby podzielić się wielkim świadectwem mojego życia byłem leczyć z HIV przez lekarza Nazwa DR ADELEKE i zostały HIV dodatnie dla 5 lat widziałem lekarza E-mail w Internecie, więc skontaktować się z nim i wyjaśnić mu i śledzić instrukcje oto 6 dni później po zażyciu leku poszedłem na tekst HIV ku mojemu zaskoczeniu to negatywne mojej rodziny lekarz był zaskoczony mój mąż, który mnie porzucił był zaskoczony mój brat, jeśli nie, że jesteś pozytywny proszę doradzię, aby skontaktować się z nim teraz i zobaczyć dla siebie jego e-mail jest aoba5019gmail.com, a także można skontaktować się z nim na WhatsApp +27740386124 

    OdpowiedzUsuń