poniedziałek, 12 sierpnia 2013

"WIERSZE WYBRANE" - HALINA POŚWIATOWSKA

 WIERSZE WYBRANE

Lubię od czasu do czasu sięgnąć po wiersze. Tym razem czytałam wiersze Haliny Poświatowskiej, które zostały wybrane do tego tomiku przez jej przyjaciela Jana Zycha. Dokonał on wyboru wierszy ze wszystkich wydanych tomików Haliny Poświatowskiej, uzupełnił je odszukanymi wierszami z czasopism i rękopisów.

Nie czytam wierszy po kolei, wybieram je w zależności od aktualnego nastroju lub na "chybił trafił".
Poezja Haliny Poświatowskiej jest piękna:)
Można w niej znaleźć  doświadczenia z dzieciństwa poetki, okres studiów w Stanach Zjednoczonych, wiarę w życie i walkę z chorobą serca, a także miłość, tęsknotę, nadzieję...

Warto choć na chwilkę zatrzymać się i przeczytać jeden wiersz:)



"mówisz - na śmierć

mówisz - na wieczność

a jeśli zmienisz się w drzewo

czy mogę liczyć na to że wzejdziesz

pod moim oknem

a jeśli - w szybę

czy będzie można końcem języka

podrażnić twoje dzwoniące jestem

a jeśli - w wiatr

czy będę trawą którą rozszumisz

a jeśli - w światło

czy będę nocą którą rozproszysz

a jeśli - dniem

czy dobrą chmurą osłonisz

moją zmęczoną głowę

jak ją weźmiesz lekko

we włosy

pieszczotą palców zwinnych

wszepczesz

trwam"

4 komentarze:

  1. Bardzo ładny wiersz, ja lubię poezję Tadeusza Różewicza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wiersze pani Haliny na swojej półce, ale jak do tej pory, leżały nietchnięte... :( No ale ponieważ tak je zachwalasz, w wolnej chwili z pewnością do nich zajrzę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś częściej czytałam poezję, teraz coraz rzadziej i chyba pora to zmienić :) piękny wiersz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto na chwilkę się zatrzymać i poczytać choćby 5 minut:)

      Usuń