sobota, 16 listopada 2013

"DOM CÓREK" - SARAH-KATE LYNCH

 
Sarah-Kate Lynch to dziennikarka i pisarka mieszkająca w Nowej Zelandii. Pisze dowcipne, ciepłe i lekkie w odbiorze powieści, czytam je kolejno. Podczas lektury "Błogosławieni, którzy robią ser" dowiedziałam się, jak produkowane są sery pleśniowe. W książce "Nie samym chlebem" (szczegółowa recenzja znajduje się na moim blogu) poznałam tajniki pieczenia chleba na zakwasie, a w "Domu córek" jak wytwarzany jest szampan.

Na początku powieści poznajemy Clementine, która przez całe życie wraz z ojcem zajmowała się rodzinną winnicą w Szampanii. Po jego śmierci dowiaduje się, że nie jest jedyną spadkobierczynią, a wytwórnią szampana i winnicą musi podzielić się z młodszą przyrodnią siostrą Mathilde, która mieszka w Stanach Zjednoczonych, i której nie widziała od dwudziestu lat oraz Sophie, drugą siostrą, której nawet nie znała.
Siostry spotykają się w rodzinnym domu i starają się zająć podupadającą winnicą oraz dojść do jakiegoś kompromisu. Przy okazji wychodzą na jaw rodzinne sekrety...

Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się, czy istnieje siostrzana miłość pomimo różnic między kobietami, jak powstają najsłynniejsze szampany oraz spędzić miło czas przy lekkiej powieści, to polecam "Dom córek":)

9 komentarzy:

  1. Jeśli lekko jeszcze o serach to sięgnę na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie książki tej autorki czyta się lekko:)

      Usuń
  2. Ooo.... Zapowiada się ciekawa książka. Z przyjemnością sięgnę, jeżeli nadarzy się okazja.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja chcę przeczytać tę książkę! <3
    Kochana mogłabyś polubić mojego fanpage? www.facebook.com/berriesfashion

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do nas - marzenie o szafce bibliotecznej może się spełnić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na post, powiem ci ze chyba przekonalaś mnie do tej ksiązki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W związku z tym, ze koniec roku sie zbliża, zaczełam się zastanawiać nad moimi nowymi postanowieniami. Jednym z nich ma być" znależć więcej czasu na czytanie ksiażek" :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiłaś mnie tą książką, zobaczę czy jest w mojej bibliotece:)

    OdpowiedzUsuń